Gunung Nuang Aftermath


^My biggest souvenir

Since Nuang is the natural muddy hill, I only have some minor scratches here and there, and a muddy-ful legs which I didn't manage to take any pictures of as my hands were muddyly dirty and I was freaking tired.

Besides the about-as-big-as-a-5-cent ruptured blister on my left ankle (which still put me in the hell of painfulness), I also suffered an un-illustrate-able thigh pain, leg pain, arms + legs + shoulder muscle ache, toes pain etc. Anything painful that I can't show through pictures.

It was also by far the most painful bus ride for me. The bus was delayed in the first place, and it hurts everywhere no matter how I sat or slept, hence I couldn't sleep well.

Of course, this won't be the official post of the Gunung Nuang hike. It will follow up soon enough (before the memory fades away).

*********************************************

又来到用华语讲坏话的时刻了~

故事有点冗长,因为我很想唠叨一番,请见谅...

先说我搭巴士回来无聊村是多么地辛苦吧。全身酸痛的,我怎么坐怎么躺都不舒服,三秒入睡非常地不顺利,而且还要熬了1个小时之后才可以睡得着,辛苦真辛苦...

到家后,原本想好好睡个一觉,也是很难入眠。身体又酸又痛,让我都不禁问我自己:“到底是何苦呢?”

好不容易睡得正香甜时,该死的电话响了!

我还以为是闹钟,还很纳闷地说:“这么快就11点了??”

原来,是朋友打来的,说有个什么该死的Orientation得出席。

累到半死,我交代声:“我要PONTENG!!” 就把电话盖掉~

过没几分钟,又打来了。说什么不出席就要付出一些该死的代价!? 我的娘啊~

心不甘情不愿,拖起腰酸背痛脚西北疼的身体去冲凉洗刷。

花了比平时多出20分钟的时间准备好,缓缓慢慢地驾车去目的地。脚痛到踩clutch都会痛!!

到了目的地,没人!? 好,我等!

到校园里走一走,也没人... 好,我倒回去等!

朋友赶到了,再等一下,又没人!? 好,打电话去问!

*
*
*

POSTPONED!!!!!!!!

*
*
*

当下的心情很想杀人放火。

吞下去。

跟朋友跑到附近的路边摊吃早餐兼大爆料!!

跑回家带家伙,再跑来大学研究所。

坐下来开电脑,看了百多个notification的FB一轮,笑一笑,我又笑不出来了。

因为研究所里好像动物园,什么样的声音都有。

大声的,小声的,窃窃私语地,小声笑的,大声笑的,等等等等...

我感觉到我的忍耐力已经达到极点了。

如果是做一些不需要用脑力的东西我倒不介意,这么多声音我想读些东西都不能!!

好想哭,好想放弃...

可是老板永远都不明白为什么我们都不喜欢来研究所... -____-

要不是有些该死的文件只能用大学的server才开得到,我早就不见踪影了!!

Comments

Anonymous said…
walao eh . . no wonder ppl alwiz says hiking nuang is a nitemare . .

LKK

Popular posts from this blog

Yellow Mountain/HuangShan, AnHui province

Awareness: “Charlie” atau Penyakit Kulit Kumbang Rove (Paederous Dermatitis)

Koh Lipe 4D4N